LelaKi PiliHan

aSSaLamualaIKum...boSaN lor...taK taHU naK buaT apa Je~haRI-Hari keLAs taK daK..
lectureR pOn sUKa betoI kaN bagI kaMI reHat...
baK kaTA kawaN aKu :~kelas batal lagi...kelas batal...kelas batal..molek la 2...batal sokmo...batal sampai hbs sem..pas 2 exam xtau nak jawab pe..hhhhmmmmm....wITh~Faharin pa'en...lucu betoi ko nie ekk~
ok la daH aKu pon x taHU naK buaT aPa...aKU naK maIn ceriTA je LA yaNg qasa aku NAk citer je ek...(jGn maRah ek)..

leLaki PiliHan


leLakI piliHan Kalu tanya sUme kaUm hawa mesti ada pIlihaN dioraNg masIng-masingkan taPi kalau yang dah da BF tu mesti tak terjawab sebab kadang-kadang apa yang kita idamkan selalunya tak dapat..dah jadi adat semua tu kan...redha k..pilih yang sayang kita..dari yang tak sayang kita okeis dear..jadi aku nk share pula lelaki pilihan aku walaupun aku tahu tak akan dapat macam nie...aku akan TERIMA AWAK JUGA JanJi AWak saYang saYa dAn bOleH MenJAdi IMAm saYA daN kePada AnaK-AnaK kiTa ok~cehwahhh..aYat aKu haha~AsYaf MusLIm awaT taK TunGGu ceQ aBis bljr HUHu...aTas tU CoNtoH Lelaki pIliHan aKu..JoM LAYAn

TINGGI~wajib ok..nie sangat2 penting kalau boleh nak yang tinggi dari aku nanti akan nampak aku besar dari dia..kalau boleh biar nampak sweet cikit lelaki tinggi perempuan kecik kan sweet..haha~

CerMiN maTa~i like lelaki Yang bcermin mata sebab akan nampak macam sorang yang bijak dan cool~hehe

SemPoi~kalau boleh lelaki Yang sempoi lebIh senang dan lebih selesa bila bersama kerana tak tlalu cerewet......toi ke??fakta sdiri hehe~

PendidIkan~sebenarnya ini tak la penting sangat tapi kalau boleh aku nak lelaki yang lebih pandai dari aku dan kalau kerja dia lebih bpangkat dari aku..sebab hari2 senang nk tabik springggg~hakhak

pLawaK~pIlihan yaNg sangat sweet .....sebab aku suka lagi yang pandai buat lawak  daripada handsm sebab mudah nak pikat hati aku...tak suka lelaki yang terlalu serius buat aku takut nak bersama..hehe


ADA DIDIKAN AGAMA YANG KUKUH~penting sangat....ciri ini dapat membimbing kita satu hari nnti & baKal family kita...=)

SEDAP MATA MEMANDANG~so tak perlu la nak cari lelaki yang hensem mcm BRAT PITT ataU NICHOLAS CAGE....Bak kata mak aKu...kaLu muka je hensem tapi perut lapar nak buat apa jugak kan..betoi x??haha...
kaLu aKu taK kisaH..kalu oraNg laIn pandanG ..naK gosIp bagaI...yaNG pentinG aKu sUka...hehe...howkeyh..

PELINDUNG~bak kata irine~cari yang mampu memberi perlindungan baik dari aspek fizikal dan emosi...yer laahh..nak jaga anak dara orang bukan senang..kalau jaga ank ayam ..boleh la senang lenang jeww...(aKu sokoNg)hahha.
.
CARING~ mesti ciri ini penting bagi semua orang juga kan??sesungguhnya ..aku perlukan kasih sayang..huhu..

-SETIA~setia dengan aku sorang je ekkk....hehe

-STABIL~kalau pendapat aku....nak la jugak kehidupan we all stabil baik dari kerjaya dan ekonomi...aku x harapkan kemewahan pon..but rezeki jgn ditolak...tp ditarik..ngehhhh..hahaha


Sesetengah wanita meletakkan syarat kepada bakal suami supaya JANGAN BERPOLIGAMI...kalau hendak poligami, lupakan HASRAT untuk mengambil saya sebagai isteri..syarat ini bagai penentu hidup dan mati, tetapi mengapa tidak ditekankan juga syarat-syarat yang lain? 



✿~ JANGAN tinggal solat dan puasa..
✿~ JANGAN ada affair dengan perempuan lain..
✿~ JANGAN hisap rokok, membazir duit, malas kerja..
✿~ JANGAN abaikan didikan agama kepada saya dan anak-anak..
✿~ JANGAN besarkan dunia dari akhirat..
✿~ JANGAN lalai dari didik saya dekat kepada Allah..

p/s : LELAKI yang SOLEH mampu MENDIDIK wanita yang KURANG SOLEHAH tetapi WANITA yang SOLEHAH tidak akan mampu mendidik lelaki yang KURANG SOLEH..kerana ASASNYA adalah lelaki yang PERLU mendidik wanita dan menjadi tunggak utama dalam MEMBINA keluarga sakinah.

No comments:

Post a Comment