aKU ke Nie..janGaN jeleS oKKK..




ASsalamualikum...sempeNa haRI yaNg muliA nie aKU naK konGsI ciKIt keLEbiHaN daN keKURangan meNJadI adIk paLING lasT daLaM faMILy...(aNaK boNGsU)..sO aKU terMasUK daLam goLONGaN nIE ...teRIMa kasiH maK n aYaH..seTIaP keLahiRaN itU aLLaH s.w.t  TeLaH teTaP kaN kita Nie MacAm maNa...myBe aKU taK dilaHIRan seBaGai anK suLUNg sebaB aKU mungKIn taK aDA ciRI-cIRI sebaGaI pemIMPIn...sO aKU diLAhirkaN seBagaI aNaK bongsU suPaYa kaK n aBanG aKU bolEH jaGa aKU denGan baiK..walauPOn naKal ciKIT..hehe...~jOM laYaN~


KeLebIhaN
1-BaJU seNtiaSA baRU


BuKAn SeTakaT baJU je,beG kaSUT,soNGkoK,suMER baRUlaH senanG citer.kaLau adIk-adIk sumeR laKI,darI yaNg suloNg ,KE no.2,darI no.2 turUn ke NO.3,biaSAnya akaN paKai baRang yaNG sama daN serUpa sepaNjanG zaman.taPI bila sampaI yaNG bongsU je,tibA-tiBa bertUkaR menJadI barU,eH??maGIc beTUl..hehe


2-KEDURi paLing graND


 Ihik , ihik , ihik… Kena plak korang anak bongsu yang jauuuuuuh nun, memang lucky. Masa tu ekonomi keluarga dah lebih dari stabil. Parents dah tentunya merasakan kenduri anak last derang patut yang paling bermakna, sebelum…. sebelum… sebelum apa-apa yang patutla.Meraka akan berhabisan tanpa rasa berkira. Pastu plak , kak Chik sponsor skit, Angah tampung sini skit. Pelamin si Teh setelkan. Along? macam biasa akan wat nehi je,tak amik port mende-mende remeh camni. Keje dia ,setelkan dewan hotel. Wahh….Kami tak pernah meminta, tapi rezeki jangan ditolak


keKUrangAn


   1.TiaDA daHI uNtuK di seKEH
duLU-duLu aKU suKa jugaK la keNa macaM nie..ceBaB naK macaM-MacaM (deGIl)....sambil menyekeh dahi adik .(klekuk!: efek bunyi sekehan).,,Apa punya abang daa..Tapi puas beb dapat sekeh dahi adik sendrik. Haish..hehE...taPI x pE deMI menJadIkaN aKU leBIH baiK..hehe


 2.Bukan Idola
Berapa ramai kat sini yang menjadikan abang dia sebagai idola hidup? Yang jadikan kakak dia yang study kat Jordan tu sebagai role-model untuk berjaya?. Cabut bulu kening kalau cakap takde.
Tapi pernah dengar tak abang jadikan adik bongsu sebagai idola? takde kan. At least bukan adik bongsu, sebab……… bongsu kot, berhingus lagi.Nak sembang lebat pun tak tau kat sape.
    
  3.Kerap Kene Bebel
  Cubalah try cakap,” saya ingat saya nak pindah US la.”
Takyah mintak, adela yang kasi pendapat tu kang, Yang mengkondem boleh tahan ramai. Yang paling banyak membebel , itu ha ,yang sulung tu. Macam-macam dia bantai , degil la, suka wat hal sendiri la, tak pentingkan keluarga la, buang mak la, anak derhaka la.Siap sedia la ,sampai 7 keturunan kene curse ngan family.Then, bila cakap balik; ” Ulu Selangor je lah..kihkihkih”
  



No comments:

Post a Comment